Tisztelt Érdeklődő!

A Magyar Vállalkozói Akadémia további képzéseit átmenetileg felfüggesztjük.

Úgy gondoljuk, hogy bár hiánypótló a kezdeményezésünk, de az ország jelenlegi pénzügyi, gazdasági helyzetét látva, minimális esély van arra, hogy egy kezdő vállalkozó a törvényeket betartva, önerőből az urambátyám viszony mellőzésével sikerre vigye innovációját.

Ezen felismerés arra kényszerít minket, hogy a Vállalkozói Akadémiát határozatlan időre becsukjuk. További jelentkezést nem tudunk elfogadni, eddigi tanítványainknak pedig sok sikert kívánunk álmaik megvalósításához!

Köszönjük megértését!

MVA Alapfokú képzés

Tartalomjegyzék

Meghirdetett képzéseink

A képzési program

Képzés megnevezése Magyar Vállalkozói Akadémia
A képzés célja Napjaink felgyorsult, digitális világában egy vállalkozást működtetni nagy kihívás és felelősség. Ebből adódóan a képzés során betekintést kapnak a hallgatók a hazai vállalkozói szféra világába. A képzés elsődleges célja, hogy a résztvevőknek átfogó ismereteket nyújtson, hogy hogyan lehet üzleti ötleteket generálni, ezen ötleteket sikeresen menedzselni, valamint a kapcsolódó célcsoportokat meghatározni. Emellett kiemelt figyelmet kap azon ismeretek átadása, amelyek egy hatékony, modern marketing és értékesítési stratégia kidolgozásához szükségesek. A képzés a vállalkozások létrehozására, menedzselésére és az üzleti megújulásra fókuszál. A képzésben résztvevő személy a képzés végére képessé válik meggyőző marketingüzenetek létrehozására, valamint a közösségi média és más digitális marketingcsatornák magabiztos használatára.
A képzés célcsoportja Azok a 16. életévüket betöltött személyek, akik szeretnék a vállalkozói alapismereteiket elmélyíteni, valamint szeretnének új vállalkozást indítani vagy növelni munkaerőpiaci esélyeiket a marketing területén. Illetve ajánljuk azoknak, akik már egy ideje működtetik vállalkozásukat, de fejlődni szeretnének.
A képzés helyszíne Képzéseink személyes részvételhez kötöttek. Helyszín: 1101 Budapest, Expo tér 5-7.

A képzés során megszerezhető kompetenciák

A képzésbe való bekapcsolódás feltételei

Iskolai végzettség

A bekapcsolódás nincs iskolai végzettséghez kötve.

Szakmai végzettség

A bekapcsolódás nincs szakmai végzettséghez kötve.

Szakmai gyakorlat

A bekapcsolódás nincs meghatározott szakmai gyakorlathoz kötve.

Egészségügyi alkalmasság

A bekapcsolódás nincs egészségügyi alkalmassághoz kötve.

Pályaalkalmassági vizsgálat

A bekapcsolódás nincs pályaalkalmassághoz kötve.

Előzetesen elvárt ismeretek

A bekapcsolódás nincs előzetesen elvárt ismeretekhez kötve.

Egyéb feltételek

A képzésben való részvétel és tanúsítvány megszerzésének feltételei

Részvétel követésének módjaA résztvevők által aláírt jelenléti ívek, továbbá a teljes képzés során a résztvevők hiányzásait dokumentáló haladási napló is.
Megengedett hiányzásA képzési órák 20%-a, azaz 4 kontaktóra
Képzési díj befizetéseA részvételhez szükséges a képzési díj megfizetése. Középfokú képzés díja: 50.000 Ft

Órarend

Az órarend megtekinthető  ide kattintva.
Tantárgy  Oktató
Formabontó marketing Dr. Huszár Viktor [TEQBALL]
Közösségi média Dr. Tóth Máté [TIBI ATYA]
KKV pozícionálás Poteczki Imre [SAXOO LONDON]
Sikerlelkész – Vállalkozásfejlesztés Tóth Mihály [ÖKUMENIKUS EGYHÁZ]
Business storytelling Heller Gábor [BÓNUSZ BRIGÁD]
Kommunikáció és pitch Vízy András
Sikertörténet esettanulmány Vendégelőadó

Tervezett képzési idő

MVA 10.13. – Kontaktórák száma24 óra + 1 óra vizsga
MVA 10.13. – Kontaktórák hossza15 perc/ kontaktóra
MVA 11.25. – Kontaktórák száma22 óra + 1 óra pótvizsga
MVA 11.25. – Kontaktórák hossza15 perc / kontaktóra

Maximális csoportlétszám

Maximális csoportlétszám (fő)

100 fő

Tananyagegységek

Megnevezés és oktatóFormabontó marketing – Dr. Huszár Viktor Dénes
CéljaAz előadás célja, hogy a résztvevők megismerjék a diszruptív marketing alapelveit, alkalmazási lehetőségeit és szerepét a vállalati stratégiában, hiszen a marketing területén nagy szerepet játszanak az innovációs technológiák, a megjelenő újdonságok adta lehetőségek. Ezáltal a résztvevők képesek lesznek meglátni és alkalmazni olyan diszruptív marketing módszereket, eszközöket és technológiákat, amely versenyelőnyként szolgálhat számukra. A Teqball példáján keresztül megismerik a résztvevők, hogy hogyan tudják a vállalkozásaik kihasználni az innovációt és a változást a piac meghódítására.
Tartalma

Bevezetés a diszruptív marketingbe

  • Mi a diszruptív marketing és miért fontos?
  • Miben különbözik az általános marketingtől?


Diszruptív marketing eszközök és technikák

  • Online marketing és digitális platformok szerepe
  • A marketing automatizálása és az AI
  • Személyre szabott marketing és adatok kihasználása
  • Influenszer marketing és közösségi média


Diszruptív marketing stratégiák

  • Hogyan épít be a vállalat diszruptív marketinget a stratégiájába?
  • Hogyan segít a diszruptív marketing a versenyelőny kialakításában?


Diszruptív marketing a gyakorlatban

Esettanulmányok sikeres diszruptív marketing kampányokról

MegnevezéseKözösségi média – dr. Tóth Máté
Célja

Az előadás célja, hogy a résztvevők a közösségi média ismereteiket elmélyítsék. Ezáltal a jövőben meghatározhatják, hogy melyek a hatékony tartalmak, így képessé válnak ezek tervezésére és menedzselésére, illetve egy-egy kampány optimalizálására.

Ezek mellett az alábbi témák körül járása a cél:

  • Hogyan lehet a social media platformokat hatékonyan használni az üzleti életben?
  • Egyéb lehetőségek és új közösségi média trendek elemzése
Tartalma

Alapok és stratégia:

  • közösségi média alapjai, különböző platformok jellemzői
  • célcsoport és a konkurencia elemzés
  • általános stratégiai megközelítés


Tartalommarketing
:

  • hatékony tartalmak létrehozása
  • tartalom tervezés és menedzselés


Influenszer marketing
:

  • influenszer marketing alapjai, hatékony együttműködés influenszerekkel


Hirdetések és analitika
:

  • hirdetések létrehozása és kezelése
  • analitikai eszközök használata a teljesítménymérésre és kampány optimalizáláshoz


Vállalkozói szemléletmód és networking
:

  • hogyan lehet a social media platformokat hatékonyan használni az üzleti életben és hogyan lehet felépíteni és fenntartani értékes kapcsolatokat a szakmában?


Speciális témák:

  • egyéb lehetőségek (Instagram Stories, TikTok) és új közösségi média trendek elemzése
  • speciális képességek elsajátítása, amelyek megkülönböztetnek a versenytársaktól
MegnevezéseKKV pozícionálás – Poteczki Imre
CéljaA pozicionálás az egyik, ha nem a legfontosabb része a marketingnek. Ha sok a konkurensed, akkor valahogy ki kell lógni a sorból. De hogyan lehet ezt elérni? Az előadás célja, hogy a résztvevők felismerjék a differenciálódás, innováció, alkalmazkodóképesség fontosságát. Emellett kiemelésre kerül a stratégiaalkotás során a helyi és közösségi fókusz fontossága, a márkaépítés szerepe. A kis- és középvállalkozások (kkv-k) döntő szerepet játszanak a globális gazdaságban, az innováció, a foglalkoztatás és a gazdasági növekedés motorjai. A kkv-k pozicionálása azokra a stratégiákra és intézkedésekre utal, amelyek célja, hogy egyedi és kedvező piaci pozíciót alakítsanak ki az adott iparágon belül.
Tartalma

Hogyan pozícionáljuk a cégünket úgy a piacon, hogy azonnal kitűnjön a tömegből a vevők számára? A siker titka a márkapozicionálás:

A rendszerváltás lehetőségei, a korai kilencvenes évek

  • Siker minden, ami hozzáadott érték
  • Minden pénzt termel, ami kicsit is „nyugatias”


Kényszer vállalkozók vs. lehetőség vadászok

  • A családi kisbolt, az autó kereskedő és a csempész esete


Hogyan lettem építész technikusból női ruhakészítő?

  • A „biznisz” modell: csinálod és működik
  • Egy táska méretű mobiltelefon és a ZUK kisteherautó
  • Varroda, mint szervezetfejlesztés 1.0
  • Hogyan válltam autodidakta módon szakemberré?


Ha ruha, akkor márka

  • Konfliktusból divat hobbi
  • Az első belvárosi márkabolt és a SAXOO LONDON márkanév születés
  • A franchise ötlete


A marketing 4P-je, avagy a tudattalan tudatos márkaépítés

  • Árazzunk be mindent előre
  • Gyártsunk olyanokat, mint a nagy márkák
  • Fekete-fehér fotó egy „fekete” srácról a Csepel művekben


Club Wear Company és a Náksi Brunner, Marketing stratégia

  • Pozicionálás
  • Club turnék
  • Hirdetés a wc csempén
  • Szponzoráció
  • Incidens egy fókuszcsoportos felmérésen
  • Katalógus fotózások másképp


Szervezetfejlesztés 2.0

  • Pofon egy munkapszichológustól
  • Képzés, képzés, képzés
  • Vállalati kultúra a hosszútávú siker titka
  • Rendszer


Relevancia és márkapozicionálás

  • Hogyan lesz releváns a márka?
  • A pozicionálás főbb lépései
Megnevezése Sikerlelkész – Vállalkozásfejlesztés – Tóth Mihály
Célja Hogyan lehet egy piaci rést felismerő ötletből versenyképes vállalkozást indítani, milyen tényezőket kell vizsgálni a sikeres induláshoz, hogyan építsük fel piacunkat, és miként gondolkodjunk mindig három lépéssel előrébb a többieknél? Az előadás célja, hogy betekintést nyújtson a vállalkozásindítás és -fejlesztés fontos elemeibe, felvértezze a hallgatókat a piaci rések felismerésével és azok kiaknázásával. Hogyan építhető fel a piaci pozíció, hogyan gondolkodhatunk három lépéssel előrébb, és milyen tényezők hozhatják meg a sikerünket? A válaszokat az Ökumenikus Egyház gyakorlati példáján keresztül mutatjuk be. Ez az előadás azoknak szól, akik már vállalkoznak, terveznek vállalkozást indítani, vagy vállalkozói attitűddel rendelkeznek. Az előadás célja, hogy a hallgatók magas szintű vállalkozásfejlesztési elméleti és módszertani ismeretanyagot, üzleti ismereteket és vezetői kompetenciákat sajátítsanak el.
Tartalma Tóth Mihály, az Ökumenikus Egyház vezető lelkésze segít felismerni a vállalkozásfejlesztés szerepét és fontosságát. Az előadás során felfedezhetjük, mi teheti sikeressé a vállalkozásunkat, és milyen szerepet játszik ebben a „miért”, vagyis a misszió, amiért az emberek hinni fognak bennünk. Betekintés a vállalkozás indítás és -fejlesztés fontos elemeibe, a piaci rések felismerésének és azok kiaknázásának képességének elsajátítása. Hogyan építhető fel a piaci pozíció, hogyan gondolkodhatunk három lépéssel előrébb, és milyen tényezők hozhatják meg a sikerünket? A válaszokat az Ökumenikus Egyház gyakorlati példáján keresztül mutatjuk be.
MegnevezéseSikertörténet esettanulmány 
CéljaAz esettanulmány célja, hogy egy sikeres vállalkozás példáján keresztül bemutatásra kerüljön egy cég sikeres fejlődése a magalakulásától napjainkig. Ezáltal a résztvevők megismerkednek a sorsfordító döntések és események mellett a jövőbeli lehetőségekkel és tervekkel.
Tartalma

A cég története és fejlődése: Egy sikeres vállalat története

A vállalkozás fő profiljának, termékének kialakítása és piaci bevezetése:

  • Kialakítás folyamata, termék/szolgáltatás piaci bevezetésének stratégiája
  • Hogyan lehet sikeresen értékesíteni a terméket a célpiac számára?


Nemzetközi piacra lépés:

  • Nemzetközi piacra lépés folyamata és stratégiája
  • A vállalat fontosabb nemzetközi piacai, nemzetközi piacra lépés eszközei és módszerei


Ügyfélkapcsolatok és ügyfélelégedettség:

  • Az ügyfélkapcsolatok fontossága, az ügyfélelégedettség növelésének stratégiája
  • A vállalat ügyfélkapcsolati rendszere, az ügyfélelégedettség növelésének eszközei és módszerei


A cég további fejlődése és tervei:

A vállalat jövőbeli tervei, fejlesztési területei és céljai, valamint ezek elérési és megvalósítási lehetőségei

MegnevezéseKommunikáció és pitch – Vízy András
CéljaAz előadás célja, hogy fejlessze a hallgatók kommunikációs készségeit és pitchelési technikáit. A hallgatók megismerkednek a kommunikáció és a média elméleti és gyakorlati alapjaival, valamint a rövid, meggyőző bemutatás technikáival, amelyet szolgáltatás vagy ötlet eladására és támogatására is használhatnak. Az előadás végén a hallgatók képesek lesznek önállóan és kreatívan kommunikálni különböző célcsoportokkal és médiumokkal.

Tartalma

Bevezetés a kommunikáció és a pitch fogalmába

A pitch előadás egy rövid, hatékony és meggyőző bemutató vagy prezentáció, melynek célja egy ötlet, termék vagy szolgáltatás eladása, befektetők meggyőzése vagy együttműködési lehetőségek felkutatása.

A sikeres pitch előadás lépései

  1. Célközönség megismerése
  2. Rövid és tömör üzenet meghatározása
  3. A probléma bemutatása
  4. Megoldás bemutatása
  5. Érvek és bizonyítékok
  6. Kallózás és figyelem felkeltése
  7. Figyelem felkeltése
  8. Gyakorlás és időzítés


Felhasználás előnyei:

A kommunikáció és a pitch előadás az üzleti élet és számos más terület sikerességének elengedhetetlen eszköze, hiszen egy jól kidolgozott pitch előadás lehetőséget teremt az ötletek és projektek sikerére. A sikeres pitch előadás pedig elengedhetetlen ahhoz, hogy ötleteinket és vállalkozásunkat előrelendítsük a sikeres megvalósítás felé.

Megnevezése Business storytelling – Heller Gábor
Célja Az előadás célja, hogy a résztvevők megismerjék az üzleti történetmesélés (business storytelling) alapvető szabályait. Hogyan lehet ezt az eszközt érzékletesen, tömören és meggyőzően használni az üzleti életben, kapcsolatok kiépítésében, vállalatvezetők, marketingesek, vállalkozók munkájában vagy előadásokon? A startupok prezentációiban egy rendkívül hatékony eszköz, így ennek az alapjait ismerteti az alapképzés.
Tartalma Egy valóságos, konkrét példa, egy új vállalkozás indításának a bemutatásán keresztül szemléltetjük az üzleti történetmesélés hatékonyságát.
    1. Ismerd a közönséged
    2. Kezdj egy erős felütéssel
    3. Az üzeneted legyen világos
    4. Tartsd a fókuszt, ne vessz el a részletekben
    5. Humor, ha szolgálja a célodat
    6. Határozott, rövid befejezés/összefoglaló

Oszd meg másokkal is!